İNOVASYONA DUYULAN İHTİYAÇ
Uygun seçeneği X ile işaretleyiniz
Trendler:Piyasa gelişmeleri
1
2
3
4
5
1
Önümüzdeki 5 yıl içinde,
mevcut ürün ve mevcut müşterilerden firmanın elde edeceği ciro
(1) oldukça artacak (2)artacak (3) aynı kalacak (4) azalacak (5)
oldukça azalacak
2
Mevcut rekabet gücü (1) çok
düşük (2) düşük (3) normal (4) iyi (5) çok iyi
3
Firmanın hali hazırdaki
müşterilerine bağımlığı (1) oldukça az (2) az (3) normal (4)
fazla (5) oldukça fazla
4
Firmanın içinde bulunduğu
sektörün durumu (1) çok istikrarlı (2) istikrarlı (3) normal (4)
istikrarsız (5) çok istikrarsızdır.
Trendler: Teknolojik gelişmeler
1
2
3
4
5
5
Firmanın mevcut cirosunda yeni
ürünlerin (3 yaşından az) payı (1) %50'nin üstündedir (2)
%50-%30 arasıdır (3) %30- %15 arasıdır (4) %15'den azdır (5)
%0'dır.
6
Üretim süreçlerinde önümüzdeki
yıllarda meydana gelecek gelişmelerin oranı (1) hiç gelişme
olmayacak (2) az gelişecek (3) ortalama bir gelişme olacak (4)
fazla (5)oldukça fazla gelişme beklenmekte
7
Rakiplerinizle
karşılaştırıldığında, firmanız geliştirdiği yeni ürün sayısı (1)
çok fazla (2) fazla (3) rakiplerle aynı (4)rakiplerden az (5)
rakiplerin geliştirdiği ürünlere göre çok azdır.
Trendler: Firma içi gelişmeler
1
2
3
4
5
8
Şu an için firmanızın karı (1)
hızla artmakta (2) artmakta (3) sabit (4) azalmakta (5) hızla
azalmaktadır.
9
Firmanızın yeni ürün
geliştirmeye ihtiyacı (1)hiç yoktur (2) az (3) diğer firmalar
kadar (4) fazla (5) oldukça fazladır.
10
Rakiplerinizle
karşılaştırıldığında firmanızın mevcut durumu (1) sektör lideri
(2) önde gelen firmalardan (3) ortalama (4) takipçi (5) taklitçi
11
Sizin istediğiniz, firmanızın
rakipleriyle karşılaştırıldığında (1) sektör lideri (2) önde
gelen firmalardan (3) ortalama (4) takipçi (5) taklitçi
olmasıdır.
FİRMANIN
İNOVASYON YÖNETİMİ STRATEJİSİ VE TEŞVİKİ
Firma
Stratejisi
1
2
3
4
5
12
Orta vadede firma vizyonu (1)
belirsiz (2) üzerinde çalışmaktayız (3) var (4) net bir vizyon
belirlidir (5) oldukça belirgin hedefler konulmuştur.
13
Yatırımlarınız ve stratejinizi
gerçekleştirmek için araçlarınız (planlar, ekipman, insan
kaynağı vb.) (1) 1 aylık (2) 6 aylık (3) 1
yıllık (4) 2 yıllık (5) 5 yıllık belirlenmiştir.
Firma yönetimi ve yapısı
1
2
3
4
5
14
Karar verme süreci (1)
patronun elindedir (2) üst düzey yöneticilerin görüşleri alınır
(3) çalışanların arasıra görüşleri alınır (4) çalışanlardan sık
sık görüşleri alınır (5) Çalışanların her zaman görüşleri
alınır.
15
Firmanız sık sık projelerde
yer alır mı? (1) asla (2) çok az (3) imkanların izin verdiği
kadar (4) sıklıkla (5) her zaman
Firma içi network ve dış işbirlikleri
1
2
3
4
5
16
Firma lise ve üniversite
öğrencilerini (part-time veya stajyer olarak) çalıştırır. (1) asla (2) çok az (3) imkanların
izin verdiği kadar (4) sıklıkla (5) her zaman
17
Firma projelerinde müşteriler
ve tedarikçilerle işbirliği yapar. (1) asla (2) çok az (3)
imkanların izin verdiği kadar (4) sıklıkla (5) her zaman
18
Firma KOSGEB, TÜBİTAK, TTGV,
TEKMER gibi kuruluşlarla işbirliği yapar. (1) asla (2) çok az
(3) imkanların izin verdiği kadar (4) sıklıkla (5) tüm imkanlar
kullanılmaktadır.
Firmalar için inovasyonu destekleyen
kaynaklar
1
2
3
4
5
19
Hedeflerinize ulaşmak için
dış finasman (hibe, leasing, destek, kredi, teşvik) kullanır mısınız? (1) asla (2) çok az (3)
yeterli derecede kullanırım (4) var olan imkanların tümünü
kullanmaya çalışırım (5) var olanın yanısıra yeni imkanlar
bulmaya ve kullanmaya çalışırım
20
Firmanız inovasyon projeleri
için bütçede gerekli payı ayırır mı? (1) asla (2) çok az (3)
imkanların izin verdiği kadar (4) sıklıkla (5) her zaman
21
Firmanız patent, marka,
tasarım
haklarını kullanır mı? (1) bu terimleri hiç duymadım (2) marka
tescilim var (3) bir kez patent başvurusu yaptım (4) patent
hakkında bilgi sahibiyim, birçok patent, marka, tasarım
başvurularım var (5) patent, marka, tasarım nedir ve bu
sistemler nasıl kullanılır bilirim, sadece koruma için değil
bilgi edinmek, sektör/rakip takibi için kullanırım.
FİRMANIN VE ÇALIŞANLARIN
İNOVASYON KAPASİTESİ
Mevcut Ortam
Çalışanların kendilerini geliştirmeleri
1
2
3
4
5
22
Firma çalışanları
kurslar/eğitimlere katılmaktadırlar. (1) asla (2) 1 - 2 kez
katıldılar (3) yılda 1-2 kez katılım sağlanır (4) sık sık
katılırlar, ancak plansızdır (5) eğitim ihtiyaçları bellidir ve
planlanarak katılım sağlanır.
23
Firmada yaratıcı/öncü
nitelikli çalışanlar değerlendirilmektedir. (1) işletmemiz bu
nitelikte çalışanlar için uygun bir alan değildir (2) bu
nitelikte çalışanlar vardır ama fikirleri etkin olarak
değerlendirilmemektedir (3) oldukça kritik sorunlarda görüşleri
alınmaktadır (4) sık sık görüşleri alınır (5) her zaman
değerlendirilirler.
24
Firmanın günlük rutini çalışanların yeni fikirlerini sunmalarına ve katkı yapmalarına izin vermektedir. (1) asla (3) beklenmedik sorunlarla karşılaşıldığında durum çalışanlarla beraber değerlendirilir (5) her zaman
25
Çalışanlar görevlerini yerine
getirirken, yaratıcılıklarını kullanma alanları (1) yaptığımız
işler yaratıcılık gerektirmemektedir (2) ürün ve süreçlerde
yaratıcılığa yer vardır, ancak yeni şeyler denemek için zaman ve
imkanlar yetersizdir (3) çalışanlar işlerinde karşılaştıkları
sorunları çözmek için yeni denemeler yaparlar (4)
yaratıcılıklarını kullanmaları için zaman ve imkan bulabilirler
(5) firma sistematik olarak yenilikçi fikirlere her zaman
açıktır, her türlü imkanı tanır.
Bilgi ve deneyimlerin paylaşılması
yönünde firma tutumu
1
2
3
4
5
26
Aldığı işleri yürütürken
firmanın odaklanması (1) tamamen ürün odaklıdır (2) ürün
odaklıdır ancak çok talep/şikayet gelirse dikkate alınır (3)
büyük müşterilerden gelen talepler değerlendirilir (4)
müşteriden gelen her türlü talep önemlidir (5) müşteri talepleri
düzenli olarak araştırılır ve değerlendirilir
27
Dışardan
danışmanlar/uzmanlarla işbirliği konusunda firma tutumu (1)
firma bilgilerinin dışarıyla paylaşılması olarak yorumlanır ve
tercih edilmez (2) çok zorunlu durumlarda tercih edilir (3) her
firma kadar danışmanlarla çalışılır (4) dışardan gelen her türlü
uzman/danışman yorumu önemle değerlendirilir. (5) firma düzenli
olarak bu fırsatları araştırır ve değerlendirir.
28
Firmada dönüşüm-değişiklik
süreci başlatıldığında beklenilen (1) teknik çözümler bulmaktır
(2) mevcut teknoloji ile üretilebilecek yeni ürün fırsatlarının
aranmasıdır (3) müşteri isteklerine göre ürün yenilenmesidir (4)
yeni müşteriler bulunmasıdır (5) yeni piyasa fırsatları ortaya
çıkarmaktır.
Firma inovasyon ortamı
1
2
3
4
5
29
Firma içi kurallar ve
prosedürler (1) asla değişmez (3) gerekli görülürse ufak
düzeltmeler yapılır (5) her zaman değişime açıktır.
30
Firmada, bir hata
yapıldığında, (1) tolere edilmez (3)duruma göre değişir (5)
gelecek için bir ders olarak değerlendirilir.
31
Firma içi iletişim genellikle
(1) patron, müdür tarafından resmi iletişim (2) prosedürel
bilgilendirmeler yoluyla iletişim (3) birimler içinde günlük
iletişimler gelişmiştir, ancak birimler arası iletişim resmidir
(4) birimler arası iletişim oldukça verimlidir (5) tamamen
gayrı resmi iletişim şeklindedir.
İDEAL
İNOVASYON ORTAMI: GELECEK 5 YIL İÇİNDEKİ ORTAM
DİKKAT: BU SORULAR MEVCUT DURUM
SORULARININ AYNISIDR, ANCAK BU SEFER GELECEK 5 YIL İÇİN
PLANLARINIZ SORULMAKTADIR.
Çalışanların kendilerini geliştirmeleri
1
2
3
4
5
32
Firma çalışanları
kurslar/eğitimlere katılmaktadırlar. (1) asla (2) 1 - 2 kez
katıldılar (3) yılda 1-2 kez katılım sağlanır (4) sık sık
katılırlar, ancak plansızdır (5) eğitim ihtiyaçları bellidir ve
planlanarak katılım sağlanır.
33
Firmada yaratıcı/öncü
nitelikli çalışanlar değerlendirilmektedir. (1) işletmemiz bu
nitelikte çalışanlar için uygun bir alan değildir (2) bu
nitelikte çalışanlar vardır ama fikirleri etkin olarak
değerlendirilmemektedir (3) oldukça kritik sorunlarda görüşleri
alınmaktadır (4) sık sık görüşleri alınır (5) her zaman
değerlendirilirler.
34
Firmanın günlük rutini çalışanların yeni fikirlerini sunmalarına ve katkı yapmalarına izin vermektedir. (1) asla (3) beklenmedik sorunlarla karşılaşıldığında durum çalışanlarla beraber değerlendirilir (5) her zaman
35
Çalışanlar görevlerini yerine
getirirken, yaratıcılıklarını kullanma alanları (1) yaptığımız
işler yaratıcılık gerektirmemektedir (2) ürün ve süreçlerde
yaratıcılığa yer vardır, ancak yeni şeyler denemek için zaman ve
imkanlar yetersizdir (3) çalışanlar işlerinde karşılaştıkları
sorunları çözmek için yeni denemeler yaparlar (4)
yaratıcılıklarını kullanmaları için zaman ve imkan bulabilirler
(5) firma sistematik olarak yenilikçi fikirlere her zaman
açıktır, her türlü imkanı tanır.
Bilgi ve deneyimlerin paylaşılması
yönünde firma tutumu
1
2
3
4
5
36
Aldığı işleri yürütürken
firmanın odaklanması (1) tamamen ürün odaklıdır (2) ürün
odaklıdır ancak çok talep/şikayet gelirse dikkate alınır (3)
büyük müşterilerden gelen talepler değerlendirilir (4)
müşteriden gelen her türlü talep önemlidir (5) müşteri talepleri
düzenli olarak araştırılır ve değerlendirilir
37
Dışardan
danışmanlar/uzmanlarla işbirliği konusunda firma tutumu (1)
firma bilgilerinin dışarıyla paylaşılması olarak yorumlanır ve
tercih edilmez (2) çok zorunlu durumlarda tercih edilir (3) her
firma kadar danışmanlarla çalışılır (4) dışardan gelen her türlü
uzman/danışman yorumu önemle değerlendirilir. (5) firma düzenli
olarak bu fırsatları araştırır ve değerlendirir.
38
Firmada dönüşüm-değişiklik
süreci başlatıldığında beklenilen (1) teknik çözümler bulmaktır
(2) mevcut teknoloji ile üretilebilecek yeni ürün fırsatlarının
aranmasıdır (3) müşteri isteklerine göre ürün yenilenmesidir (4)
yeni müşteriler bulunmasıdır (5) yeni piyasa fırsatları ortaya
çıkarmaktır.
Firma inovasyon ortamı
1
2
3
4
5
39
Firma içi kurallar ve
prosedürler (1) asla değişmez (3) gerekli görülürse ufak
düzeltmeler yapılır (5) her zaman değişime açıktır.
40
Firmada, bir hata
yapıldığında, (1) tolere edilmez (3)duruma göre değişir (5)
gelecek için bir ders olarak değerlendirilir.
41
Firma içi iletişim genellikle
(1) patron, müdür tarafından resmi iletişim (2) prosedürel
bilgilendirmeler yoluyla iletişim (3) birimler içinde günlük
iletişimler gelişmiştir, ancak birimler arası iletişim resmidir
(4) birimler arası iletişim oldukça verimlidir (5) tamamen
gayrı resmi iletişim şeklindedir.